Isnin, 20 Mei 2013

Zombi ke tu?

Assalamualaikum. =)

Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

Terima kasih Allah sebab masih berikan ruang untuk kita bernafas. Terima kasih juga untuk setiap pelajaran yang Engkau selitkan di setiap lipatan kisah hidup, walau sekecil-kecil perkara.

Oh ye, baru-baru ni, saya terlibat dengan satu projek di bawah Persatuan Siswa/i Islam Perubatan Universiti Malaya (PSIPUM). Nama projek ni adalah kem Jalinan Ukhuwwah Mukmin Professional (JUMP) dan disertai oleh para pelajar dari Fakulti Perubatan, Fakulti Pergigian dan juga Kolej Kejururawatan PPUM. 

Gelagat peserta JUMP

Dan.... alhamdulillah, banyak yang saya belajar sepanjang mengendalikan kem ni.

First time saya jadi Timbalan Pengarah.
Dan first time jugak saya menjadi ketua fasilitator.

Sebetulnya, agak berat untuk saya menerima dua jawatan ni dalam masa yang sama. Bila menjadi timbalan pengarah, saya perlu berurusan dengan ahli jawatankuasa. Bila menjadi ketua fasilitator pula, saya perlu memikirkan dan membuat modul fasilitator serta jalankan induksi untuk para fasilitator.

So, basically, saya akan jadi kaunter rujukan sepanjang waktu kem. Dan saya terpaksa berlari ke sana dan sini untuk memastikan kelancaran program.

Sampaikan ada yang cakap, saya dah macam zombi sebab tak cukup rehat.

Hehe. Mana lagi nak jumpa zombi yang cute macam saya ni kan? Kan.. kan.. kan..

Ok. Stop kat situ. Nanti makin banyak pulak saya masuk bakul angkat sendiri. Hehe.

Back to the story. Jujurnya saya cakap, saya memang tak cukup tidur dan kepala saya agak pening dengan macam-macam mende yang pop up tetibe. Sungguhlah, rasa macam... arghh... tension je. Tapi, ada satu benda yang buatkan saya terus bertahan.

Amanah.

Ya, betul. Saya dah diberikan amanah. Saya dah diberikan tugas. Takkan nak biarkan je sekerat jalan?

Dan... saya percaya yang setiap amanah yang diberikan tu datangnya dari Allah dan akhirnya akan dikembalikan pada Dia jugak. 

Tak kiralah apa jua amanah yang dah diberikan pada kita, kita mesti jalankan, tak kira besar ke, kecik ke. InshaAllah, akan ada terselit satu atau lebih pengajaran kat situ yang Dia nak bagi pada kita.

Alhamdulillah.
Saya belajar apa merasa kesusahan dan kepayahan untuk menjayakan sesuatu program.

Alhamdulillah.
Saya dapat kenal dan bermesra dengan orang-orang selain daripada course saya.

Alhamdulillah.
Saya dapat belajar proses membuat dan mengendalikan modul n induksi fasilitator.

Alhamdulillah.
Saya dapat belajar bekerja dengan orang lain.

Alhamdulillah.
Saya dapat mengikis sedikit sebanyak stage fright dalam diri.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Dia bagi saya kekuatan dan kesabaran.
Dia bagi saya ruang dan peluang untuk menyumbang walaupun tak sebesar mana.
Dia bagi saya peluang untuk lebih mendalami agamaNya.

Terima kasih Tuhan. =)


0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Comments

 
;