Khamis, 4 Ogos 2011

Interview Eksklusif!!

       Assalamualaikum dan salam sejahtera para pembaca semua! Kali ini, majalah Niswah Hasanah ingin menampilkan tiga figura yang tidak asing lagi buat kita. Siapa mereka? Mereka tak lain tak bukan, En. Akal, En. Nafsu dan En. Iman. Ayuh ikuti temubual wartawan kami, Cik Badaniah bersama mereka.

Cik Badaniah : Assalamualaikum, encik bertiga. Tujuan saya ke sini
                       adalah untuk menemubual  anda.Saya harap saya tak

                       mengganggu  masa encik semua.
    
En. Akal        : Waalaikumussalam. Oh, takpe. Boleh saja.

En. Nafsu      : Interview? Saya 'on' je...

En. Iman        : Waalaikumussalam. InsyaAllah boleh.


Cik Badaniah : Apa rahsia kejayaan anda?

En. Akal        : Oh, takde rahsia. Saya memang dilahirkan
                       untuk berjaya. Jadi, takde halangan untuk
                       saya.

En. Nafsu      : Mudah sahaja. Anda perlulah ada skil untuk
                       mempengaruhi orang. Dengan cara itu,kita
                       boleh mendapatkan apa yang kita mahu.

En. Iman       : Perlu ada usaha yang gigih, doa dan tawakal.
                      Janganlah kita berserah pada takdir semata-
                      mata. Salah tu!


Cik Badaniah: Seperti yang kita tahu, anda adalah businessmen.
                      Siapakah target market anda?

En. Akal       : Orang yang merasakan mereka bijak dan
                      berintelektual. Saya percaya mereka pandai
                      menggunakan peluang yang ada.

En. Nafsu     : Target market saya merangkumi semua lapisan
                      masyarakat. Tiada yang spesifik.

En. Iman      : Target market saya juga merangkumi semua
                      lapisan masyarakat. Strategi untuk memancing
                      pelanggan sudah diatur rapi oleh staf saya.

             
Cik Badaniah: Apakah projek yang sedang anda usahakan sekarang?

En. Akal       : Buat masa sekarang, saya sedang mengusahakan
                      projek pengukuhan MINDA Sdn Bhd dan
                      pemantapan anak syarikat saya, IQ Enterprise.

En. Nafsu     : Baru-baru ini, saya dan Mr. Devil mengadakan
                     usahasama untuk menggabungkan syarikat kami.
                     Saya juga sedang mengusahakan untuk membina
                     syarikat baru, iaitu MAZMUMAH Corp.
   
En.Iman        : Saya pula terlibat dalam beberapa projek besar seperti
                     pemantapan TAQWA Enterprise, pembinaan bangunan
                     AKHLAK dan penambahbaikan projek IBADAH.


Cik Badaniah: Wah, nampaknya encik bertiga ni masing-masing
                      busy sekarang. Apakah  yang  anda harapkan
                      daripada projek anda?

En. Akal       : Hmm... saya berharap agar MINDA Sdn Bhd dan IQ  
                     Enterprise dapat bersaing menandingi syarikat-syarikat
                     besar yang lain.

En. Nafsu     : Harapan saya? Saya harap agar saya dapat meluaskan
                     cawangan syarikat saya ke seluruh pelusuk negara.
                     Maknanya, makin ramailah yang akan menggunakan
                     perkhidmatan kami.

En. Iman      : Harapan saya agar TAQWA Enterprise semakin mantap
                     kedudukannya. Bangunan AKHLAK pula diharap dapat
                     disiapkan sebelum dateline.

Cik Badaniah: Semoga harapan anda tercapai hendaknya. Jadi, apa
                      pula  perancangan anda untuk masa depan?

En. Akal       : Saya berharap dapat membawa syarikat saya ke tahap
                      yang lebih tinggi. Mungkin ke peringkat antarabangsa.

En. Nafsu      : Setakat ini, saya tiada perancangan lagi. Kiranya 
                      sekarang waktu saya enjoy! Hidup cuma sekali beb!

En. Iman       : Kemungkinan saya akan berkolaborasi dengan En. Hati
                      dalam sebuah projek besar.Nantikan sajalah!


Cik Badaniah: Nampaknya masa mencemburui kita. Baiklah, sebelum
                      menamatkan temubual kita anda ada apa-apa pesanan
                      buat para pembaca kita?

En. Akal       : Jangan lupa untuk melabur dalam syarikat saya!

En. Nafsu     : Saya amatlah mengalu-alukan anda untuk
                      menggunakan perkhidmatan kami.

En. Iman       : Jangan segan-segan untuk menggunakan khidmat  
                      kami.Kebajikan anda adalah tanggungjawab kami.


Cik Badaniah : Baiklah, nampaknya temubual kita berakhir di sini.
                       Terima kasih kerana meluangkan masa anda.

Ketiga-tiganya : Sama-sama.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Comments

 
;